Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Ansluta till webbinarium

Flertalet av våra utbildningar hålls digitalt via webbinarium i Teams. Här hittar du instruktioner för hur du ansluter till dessa digitala kurser.

1. När du anmäler dig till en kurs som genomförs digitalt som ett webbinarium via Teams får du ett registreringsmail till den e-post du angett vid anmälan. E-post skickas från "Microsoft Teams" med information om att du bokat en plats på webbinariumet. Det finns också en länk med texten "Anslut till händelse" som du klickar på när det är dags för webbinariumet. Här finns också länk för att avregistrera dig om du inte längre har möjlighet att delta.

2. Anslut via dator: om du klickar på länken via en dator öppnas en webbsida med tre olika alternativ. Om du inte har Teams installerat på din enhet så klickar du på mittenalternativet,”Fortsätt i den här Webbläsaren”. Om du ansluter på webben ska du använda antingen Google Chrome eller Microsoft Edge som webbläsare. Du kan sedan ansluta till webbinariumet utan att ladda ner Teams om du vill.
Anslut via telefon: om du vill ansluta till webbinariumet via telefon krävs det att du laddar ner Teams-appen till din enhet.

3. Du kan få en fråga i webbläsaren om Teams får använda din mikrofon och kamera. Tillåt detta så att du hörs i mötet om du till exempel vill ställa frågor. OBS! Tänk på att stänga av din kamera samt mikrofon så att kursledarna och övriga deltagare inte störs av bakgrundsljud. Slå endast på mikrofon när du vill ställa en fråga.

4. Om du väljer att ansluta via dator, och inte har Teams installerat, anger du ditt namn och ansluter till mötet.