Valberedning och revisorer

Här hittar du namnen på de som den senaste årsstämman utsåg till valberedning och revisorer.

Valberedning:

Arsim (sammankallande)
Ilyas

Revisorer:

Agneta

Mohammed

Valberedningens uppgift

Inför valen av styrelse och andra förtroendevalda i föreningen måste valberedningen göra sitt arbete. Deras uppgift är att identifiera vilken kunskap som behövs för att stärka styrelsens arbete och att leta fram lämpliga kandidater som representerar den kompetensen.

Det handlar om att hitta medlemmar med olika kompetens och yrkesbakgrund för att forma ett lag där medlemmarna kompletterar varandra.

Valberedningen bör även ta hänsyn till vilka som har visat intresse för att delta i styrelsearbetet.

Har du förslag på någon du tycker borde sitta i styrelsen så kontakta valberedningen.

Av stor betydelse är också föreningens revisorer som granskar Hildas ekonomi och vår årsredovisning.

Både valberedningen och revisorerna väljs, precis som styrelsen, vid föreningsstämman, Hildas högsta beslutsfattande organ.