Snabb fakta om HSB brf Högaholm

Organisationsnummer: 746001-0395

Byggår: 1971

Antal lägenheter: 994

Lägenheter fördelar sig enligt följande:

• 1 rum och kök: 14 lägenheter
  • 2 rum och kök: 406 lägenheter
  • 3 rum och kök: 524 lägenheter
  • 4 rum och kök: 50 lägenheter

Antal lokaler: 1

Föreningen tillåter delat ägande: I normalfallet, nej

Föreningen tillåter juridisk person som köpare: Nej

Föreningens verksamhet omfattar förvaltningen av fastigheterna: Balladen 1-5, Kvintetten 1 och Serenaden 1-8

Ekonomisk förvaltning: HSB Malmö

Avgiftsförändringar: Föreningen höjde avgifterna med 3,75 % vid årsskiftet 2023-01-01.

Tomträtt: Ja

Individuell mätning och debitering (IMD): Ja

Renoveringar: Här finns information om renoveringar och underhåll.

Passersystem: Passertaggar tilldelas varje hushåll i samband med överlåtelse av lägenhet. Taggarna används vid passage i entréer, garage, miljöhus/miljöstationer samt för bokning av tvättstuga och bastu.

Parkering: 385 st p-platser (125 kr/mån), 392 st garageplatser (kallgarage 300kr/mån, varmgarage: 400 kr/mån). Till parkering- och garageplats är det separat kö. Bostadsrättshavaren sköter sin köhantering digitalt i det inloggade läget ”Mitt HSB”.

Tv och bredband: Kabel-tv, bredband (250/250) samt bredbandstelefoni via Tele 2. Kostnaden för detta tillkommer som en obligatorisk kostnad på månadsavgiften.

Lägenhetsförråd: Varje lägenhet har ett förråd i källaren. Ytterligare förråd finns att hyra, även om tillgången per hus varierar och det kan vara kö till dem.

Gemensamma utrymmen

• Innergårdar med lekplatser, cykelställ samt grönytor.
  • Tvättstugan finns i källaren i respektive trapphus, utrustade med digitalt bokningssystem. För större tvätt, som mattor, täcken och överkast, finns det två stycken stortvättstugor. Dessa är belägna på gaveln Balladgatan 33 samt Serenadgatan 60.
  • Festlokal, hobbyrum, gym och bastu
  • Barnvagnsrum och cykelförråd  i källaren

Medlemsansökan: Skickas av mäklaren till föreningen vid köp av bostadsrättslägenhet. Beslut om att bevilja köpare medlemskap i föreningen fattas av förvaltningen.

Kontaktuppgifter till föreningen: Förvaltaren, kontaktuppgifter finns här.

Tips till mäklare: Hantera överlåtelsen digitalt

Med HSB Överlåtelser får alla parter som är inblandade i överlåtelser en effektiv, säker och papperslös hantering. Tjänsten innebär att du som mäklare snabbt får ut avtalet till bostadsrättsföreningen, som i sin tur enkelt kan begära in kreditupplysningar, arbetsgivarintyg med mera. Du och bostadsrättsföreningen kan sedan följa status på samtliga ärenden via sin dator.