HSB säljstartar 79 bostadsrätter på Mariehöjd i Umeå

02 februari 2023

Måndagen den 6 februari säljstartar HSB en ny etapp med 79 bostadsrätter på Mariehöjd i Umeå. I HSB brf Mariehöjd 8 planeras lägenheter om 1-5 rum och kök, varav de större lägenheterna får dubbla wc och egen tvättstuga. Bygglov är beviljat och inflyttning beräknas preliminärt ske kvartal 3, 2025.

Bygglov har beviljats för HSB brf Mariehöjd 8, som är den näst sista etappen med nyproducerade bostadsrätter på Mariehöjd. De 79 bostadsrätterna omfattar 1-5 rum och kök mellan 33,5 – 110,5 kvm, med genomtänkta planlösningar, generösa balkonger i söderläge och möjlighet att parkera i områdets garage.

- I HSB brf Mariehöjd 8 finns något för alla, från den mindre ettan till större fyror och femmor med dubbla wc och egen tvättstuga i lägenheten, säger Mattias Lundström, vd HSB Norr. Det senare har många köpare efterfrågat, inte minst de som vill bo kvar i området men behöver mer utrymme.

Som en bonus får boende i HSB brf Mariehöjd 8 även tillgång till gemensamma ytor, bland annat övernattningsrum/styrelserum samt bastu/relaxavdelning med egna uteplatser mot gården.

HSB brf Mariehöjd 8 byggs för att uppnå certifieringen Miljöbyggnad Silver, bland annat genom solceller på taket.

Försäljningen av lägenheterna startar den 6 februari och mäklare är MOHV Umeå. När 30 % av lägenheterna är sålda kan byggnationen av brf Mariehöjd 8 starta.

Mattias Lundström, vd HSB Norr, 070-313 36 00, mattias.lundstrom@hsb.se
Elin Nilsson, projektchef, HSB ProjektPartner, 070-274 80 10, elin.nilsson@hsb.se

Fakta om HSB brf Mariehöjd 8
Antal bostäder: 79 lägenheter