TV, Telefoni och Internet

TV, IP-telefoni, bredband

För närvarande har föreningen avtal med Tele2 (f.d. Com Hem), vilket ger varje lägenhetsinnehavare tillgång till ett antal TV-kanaler (s.k. basutbud) vilka ingår i avgiften. Utöver detta har var och en möjlighet att teckna sig för Tele2's varierande kanalutbud.

IP-telefoni respektive bredband kan också levereras via våra "3 hål i väggen". Tele2 kan även leverera HDTV via TV-uttaget på ett antal kanaler. Föreningen äger kabel-TV-nätet inklusive all teknik. Detta gör att vi kan välja att tekna avtal med bästa leverantör.

Felanmälan

Kontakta Tele2's Kundservice på www.tele2.se/kundservice eller 077 225 25 25.

Bredband via Sollentuna Energi och Miljös (SEOM:s) stadsnät

I lägenheten finns ett bredbandsuttag, som kan anslutas till SEOM:s stadsnät. Via detta nät kan man välja att ansluta sig till ett urval av leverantörer av bredbandstjänster.
Gå till https://www.seom.se/fiber-och-tv/fiber-till-flerbostadshus-och-samfalligheter/tjanster-och-leverantorer Välj sedan Tjänsteleverantörer. Bredbandsnätet i våra lägenheter ägs av föreningen.

Fast telefoni
Telias kopparnät för fast telefoni är under avveckling och uttagen i föreningens lägenheter kommer därmed att bli obrukbara. Telia kontaktar befintliga kunder. 

Andra möjligheter

I uttagen (3 hål i väggen) där TV också kan anslutas finns ytterligare en bredbandsmöjlighet.

Felanmälan

Vid eventuella problem med bredbandsanslutningen ska du ringa Internetleverantören du valt, t.ex Tele2.