Ni kan se er firmateckningslogik samt hantera er attestordning, era förtroendeuppdrag och ert registreringsbevis direkt i tjänsten. Alla förändringar ni gör kommer kunna skickas i väg direkt till Bolagsverket och HSB.
Ni i styrelsen kan se vilka som har uppdrag i er förening och kunna genomföra samtliga förändringar på egen hand. Så fort förändringar sker sköter ni rapporteringen och skickar in till Bolagsverket snabbt och smidigt i tjänsten.
Om det ni rapporterat in till er HSB-förening inte stämmer överens med Bolagsverket får ni notiser om detta och kan enkelt korrigera det på egen hand. Så ni kan vara trygga med att rätt styrelse finns registrerad hos Bolagsverket.
I tjänsten kan ni både hämta ett registreringsbevis samt beställa ett nytt för er bostadsrättsförening. Detta är även möjligt om ni inte har registrerat någon förändring hos Bolagsverket.
Er HSB-förening kommer säkerställa att de inställningar och roller ni kan hantera i tjänsten stämmer överens med era stadgar. Detta för att ni ska känna er trygga med att styrelsen och firmateckningslogiken alltid följer era stadgar.
Förändringar gällande attesttyp och attestanter görs på ett transparent sätt och behöver godkännas av firmatecknare enligt er aktuella firmateckningslogik, vilket innebär en säkerhet för föreningens medlemmar.
Fler detaljerade instruktioner finns i manualen i Mitt HSB, som du hittar vid den nya tjänsten under Administration > Uppdrag & Attest.