Enligt Lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med kakor få information om:

Besökaren ska också samtycka till att kakor används.

Välkommen till HSB

HSB Bostad vinner 1:a pris – Sveriges nöjdaste bostadsköpare!

09 februari 2017 HSB Bostad är årets vinnare i Prognoscentrets mätning ”Sveriges nöjdaste kunder”. Bakom vinsten ligger ett långsiktigt och systematiskt arbete med att höja kundnöjdheten.

HSB Bostad är årets vinnare i Prognoscentrets mätning – ”Sveriges nöjdaste kunder”. Bakom vinsten ligger ett långsiktigt och systematiskt arbete med att höja kundnöjdheten.

HSB Bostad vann med ett NKI (Nöjd Kund Index) på 79, jämfört med branschindex på 73. Indexet visar hur nöjda bostadsköparna är med HSB Bostad och resultatet grundas på de bostäder som blivit klara för inflyttning under 2016. Faktorerna som mäts är bland annat den personliga servicen, pålitligheten när det gäller att leverera felfria bostäder samt bostadens kvalitet.

– Vi är oerhört glada och stolta över utmärkelsen ”Sveriges nöjdaste kunder”. Inom HSB står medlemmar och bostadsköpare alltid i centrum och vi har därför arbetat målmedvetet med att öka kundnöjdheten. Att HSB Bostads kunder nu ger oss högsta betyg visar att vår strävan har gett resultat. Det är engagerade medarbetare och effektivt teamarbete som har gett oss den här vinsten, säger Jonas Erkenborn, vd HSB Bostad.

Prognoscentret, som utför branschens mätningar av kundnöjdhet, är ett oberoende marknadsanalysföretag och mer än 85 procent av alla nyproducerade bostadsrätter i Sverige ingår i undersökningen. De flesta företag som bygger bostadsrätter deltar i mätningen.

Undersökningen har genomförts i samarbete med branschens aktörer och grundas på närmare 8 000 svar från bostadsköpare. Prognoscentrets branschmätning följer allmän praxis inom nöjdhetsmätningar och resultaten är därmed jämförbara med NKI-värden från till exempel Svenskt Kvalitetsindex.

OM HSB BOSTAD
I över 90 år har HSB byggt nya bostäder och skapat det goda boendet. Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är ett produktionsbolag som bygger bostäder i Stockholms län. Bolaget omsätter 1,7 miljarder kronor och levererar drygt 600 bostäder årligen. Vår vision är att ”skapa framtidens bästa boende tillsammans med våra ägare”.

nyproduktion
företagsnyheter