Fel som uppstår i föreningens gemensamma utrymmen, eller i de delar av fastigheten som det åligger föreningen att underhålla och sköta ska anmälas till:
Brf Linero Felanmälan
Telefon: 046-590 06 91, måndag-fredag mellan kl. 08:00-15:00
E-post: expeditionen@brf-linero.se
eller
Vicevärden
Telefon: 046-101414, måndag, ons-tors mellan kl. 08.00-12:00
E-post: expeditionen@brf-linero.se
Som bostadsrättshavare är du ansvarig för det mesta i din lägenhet samt att själv avhjälpa många av de fel som inträffar i den. Tjänsten för felanmälan är i första hand avsedd att användas för hjälp med de fel som uppstår i föreningens gemensamma utrymmen, och de delar av fastigheten som det åligger föreningen att underhålla och sköta. Hur ansvarsfördelningen ser ut och är reglerad, samt för ytterligare information, vänligen se föreningens stadgar.
För akuta fel och ärenden, då det råder fara för fastighet och som inte kan vänta till nästa arbetsdag, ring:
Jourtjänst, Örestads Bevakning
Utanför arbetstid, telefon: 040-93 12 70
OBS! Kostnaden för utryckning/åtgärdande av fel, som enligt stadgarna faller under bostadsrättshavares ansvar, eller för ärenden av icke akut karaktär, kommer att debiteras den som via jouren anmält felet.
Ifall huvudsäkringen har löst ut ska någon av de personer som har åtkomst till elcentralerna kontaktas. Se anslagstavlan i trapphuset.
Exempel på då huvudsäkringen troligen löst ut är då vissa rum och/eller vitvaror är strömlösa utan att någon säkring eller jordfelsbrytare löst ut i lägenheten.
Fel som gäller digital-tv, bredband och ip-telefoni ska i första hand anmälas till respektive tjänsteleverantörs kundservice. Kontrollera först deras driftstatus för att se om det redan är ett känt problem.