Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Arvode och utlägg

Från april 2024 kommer ett antal brf att börja använda den nya tjänsten, Arvode och utlägg. Allt eftersom kommer vi att ansluta fler föreningar, tills alla är i gång med den nya tjänsten. De första föreningarna har blivit kontaktade av oss via mejl med en inbjudan till en informationsträff. Ni övriga kommer att få information när det är er tur att börja använda tjänsten. Fram till ni hör något från oss rapporterar ni arvoden och utlägg på samma sätt som ni gjort tidigare.

Vad innebär tjänsten för min bostadsrättsförening? 

  • Det nya arbetssättet kommer att förenkla för er när ni rapporterar in och betalar ut ersättning för utlägg och arvoden.
  • Det digitala arbetssättet innebär att era transaktioner arkiveras vilket i sin tur skapar lättillgänglig uppföljning för styrelse, revisorer och handläggare.
  • Ni kommer även kunna se vad som har betalats ut sedan tidigare till vilka personer samt hur mycket som finns kvar att betala ut för stämmoåret. 

Informationsfilmer om tjänsten Arvode och utlägg:
Digitalisering av arvodeshantering HSB Arvode och utlägg (youtube.com)

Digitalisering av arvodeshantering HSB Arvode och utlägg - Fördjupning

Har du några frågor är du välkommen att kontakta på lon.sodranorrland@hsb.se