Ny fastighetsskötare fr.o.m. 1 januari 2020

15 december 2019 Sjödalens Bygg & Fastighetsservice AB har sagt upp avtalet med brf Gransätra. Styrelsen har beslutat att teckna ett nytt avtal rörande drift- och fastighetsskötsel med FSS Fastighetsservice AB, från och med den 1 januari 2020. Medlemmarna kommer också att kunna göra felanmälan till dem.

Avtalet med Sjödalens Bygg & Fastighetsservice AB upphör den sista december 2019. Vi har haft ett mycket gott samarbete med Sjödalen under hela
tio år. Vi vill tacka fastighetsskötarna Peter Andersson och Jonas Ahlin för god service och för det kompetenta sätt som de har skött våra fastigheter under denna tid.

Vi välkomnar samtidigt FSS Fastighetsservice som ska ta över fastighetsskötseln här i Gransätra. 

När ska felanmälan göras?
En felanmälan gör du när du behöver komma i kontakt med en fastighetsskötare, det kan t.ex. vara när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, t.ex. i tvättstugan.

När du bor i en bostadsrätt kan hjälp från fastighetsskötaren medföra en kostnad. För felanmälningar i en lägenhet är det du som innehavare av lägenheten som behöver göra felanmälan.

OBS! Fel som inte hör till föreningen betalas av lägenhetsinnehavaren själv i privat överenskommelse med valfri reparatör. Det finns mer information i föreningens regelverk som heter Gransätras ABC som delats ut till alla läghenhetsinnehavare. Du hittar även Gransätras ABC hemsidan.
____________________________________________________________________ 

Felanmälan fr.o.m. 1 januari 2020

Felanmälan helgfria dagar mellan 
kl. 08.00 - 16.00 görs på telefon: 08-657 90 90.

Felanmälan kan du även göra här via mail till: felanmalan@fss.se
eller via FSS hemsida

Fastighetsskötaren kommer INTE att finnas på plats i Panncentralen som tidigare.

Akuta fel som uppstår under kvällar och nätter samt helger kan felanmälas till jourtjänst:
D
ygnet runt service på 08-18 70 00.
OBS! Kontakta, om möjligt, även vicevärden eller någon i styrelsen

OBSERVERA!
Endast allvarliga fel som INTE kan vänta till nästa ordinarie arbetsdag ska anmälas till jourtjänst!

____________________________________________________________________ 

Kan jag lösa problemet på egen hand?
Många fel kan du som boende lösa på egen hand och det finns en mängd hjälpsamma skötseltips som du kant ta del av på HSB:s hemsida:

Rengöra golvbrunn
Rengöra vattenlås (film)
Rengöra ventilation och spiskåpa (film)
Välja och sköta brandvarnare (film)
Sköta om fönster
Byta till LED-lampor (film)
Smörja gnisslande gångjärn (film)
Mäta temperaturen i din lägenhet (film)

Ansvaret för att fel åtgärdas följer föreningens stadgar och bostadsrättslagen. Det innebär att vissa fel är bostadsrättshavarens ansvar. När du felanmäler får du besked om det är du som kan bli betalningsansvarig för att åtgärda felet.

Vid brand, allvarlig olycka eller sjukdomsfall, larma alltid 112.

Innan du gör en felanmälan, tänk igenom vad som är föreningens ansvar och vad som ligger på ditt eget. Till exempel är belysning i fastigheten föreningens ansvar men elfel i lägenheten är medlems ansvar. Ansvarsfördelningen mellan föreningen och medlemmarna framgår av föreningens regelverk Gransätras ABC.

 

 

 

 

  • Ny fastighetsskötare
    Ny fastighetsskötare