Föreningslokal

Föreningen har en föreningslokal som kan hyras av våra medlemmar. Den finns under tobaksbutiken och nås utifrån via källartrappan eller inifrån trapphuset, Lugnets Allé 53. Lokalen är utrustad för kalas, middag eller andra gemensamma aktiviteter. I lokalen finns spis, kyl (inkl ett litet frysfack), diskmaskin, kastruller, glas, porslin och bestick. Det finns 6 bord, 36 stolar och ca 20 pallar. Max 50 personer får vistas i lokalen.

 

På torsdagarna är det pingiskväll. Kontakta Conny Fast conny@carf.se för mer information.

Bokning

  • Via de digitala bokningstavlorna som ni hittar utanför tvättstugorna på källarplanen vid Lugnets Allé 53 och Sickla Kanalgata 34.
  • Eller via länken https://hammarbystrand.baxectotal.se/ som finns på vår hemsida. Uppge AM-numret på er tagg och lägenhetsnummer med 01 eller 1 framför.
  • Det är bara den som bokat som kommer in med sin tagg.
  • Föreningslokalen kan bokas som längst 2 månader i förväg.
  • Lokalen får endast bokas för ett dygn i taget.
  • Vill ni boka lokalen för en heldag (kl 9:00 – 23:00) markeras samtliga 2-timmars pass.
  • Vid bokning kvällstid, har ni åtkomst med er nyckelbricka t.o.m. kl 24:00.
  • En lathund för bokning finns längst ned på den här sidan.

Avbokning
OBS! Om ni bokat lokalen men får förhinder, måste ni avboka lokalen annars faktureras ni för den bokade tiden. Avbokningar kan enkelt göras via bokningstavlorna eller via bokningslänken på vår hemsida.

 

Kostnad
Att hyra lokalen kostar 250 kr/bokning och kan som minst bokas för 2 timmar. Kostnaden kommer som en tilläggsdebitering på nästkommande kvartalsavisering.

 

Ansvar
Den som bokat föreningslokalen dvs lägenhetsinnehavaren är ansvarig för nyttjandet av lokalen, städning av lokalen, för eventuella störningar och för om något går sönder eller saknas. Den som bokat lokalen förbinder sig att följa ordnings- och städreglerna nedan.

 

Ordningsregler

  • Max 50 personer får vistas i lokalen.
  • Marschaller får inte placeras utanför lokalen.
  • Det ska vara tyst efter kl. 23:00, internet stänger ned då, man får städa till kl 24.00. 
  • Inget festande, höga ljud eller rökning direkt utanför lokalen.
  • Ta hänsyn och tänk på grannarna.
  • Ingen alkohol får förekomma om minderåriga befinner sig i lokalen och vårdnadshavare ej är på plats.
  • Går något sönder meddela styrelsen, den som hyrt är betalningsskyldig.
  • Lokalen får inte användas för övernattning.
  • Den som missköter sig kan bli avstängd från bokning.

Städregler

  • Efter nyttjandet ska lokalen och toalettrummet städas samma dag/kväll
  • Stolar och bord ska återställas.
  • Bestick, porslin, husgeråd mm ska diskas, torkas och plockas in i skåpen (disktabletter och diskmedel finns men torkhandduk måste man ta med själv).
  • Kylskåpet ska tömmas och rengöras.
  • Spis, ugn, diskho, köksbänkar mm ska rengöras.
  • Toalett och handfat i toalettrum ska rengöras.
  • Golven ska dammsugas och våttorkas både i föreningslokal och toalettrum.
  • Alla sopor även från papperskorgen i toalettrummet ska kastas i sopnedkastet på gården.
  • Är det inte städat på ett bra sätt så kommer den som nyttjat lokalen få bekosta en fackmannamässig städning via vårt städbolag.
  • Upplever ni att lokalen är dåligt städad när ni kommer dit så skicka ett mail till styrelsen@hammarbystrand.se och påtala detta, dokumentera gärna med bilder. Det innebär inte att det går att lämna lokalen ostädad.

 

         
Bilder från lokalen
  • 4 pallar per bordssida
    4 pallar per bordssida
  • 3 stolar per bordssida
    3 stolar per bordssida
Lathund för bokning