Du som loggar in med BankID på fil eller via dosa behöver först välja Mobilt BankID och därefter välja BankID innan du matar in ditt personnummer för att komma in. Vi jobbar på att rätta till detta och beklagar strulet som uppstått.

INTERNET 250 Mb/s

Bredband på 250 Mbit/s ingår i avgiften

Sedan årsskiftet 2013/2014 ingår gratis bredband på 100/10 Mbit/s i månadsavgiften. Alla som är intresserade och inte skickat in någon blankett till Comhem kan ta kontakt med Comhems kundservice på: 0775-17 17 20 och ange brf Nyckeln för att få gruppavtalsrabatten.

Uppdatering 2021-06-01

Fr.o.m 1 juni 2021 har Brf Nyckeln förhandlat till sig ett bättre bredband med nedladdningshastighet på 250Mb uppladdningshastighet är på 50Mb. Har du ett äldre modem (liten svart) så kommer inte hastigheten att fungera. Ring då till Tele2/Comhem på 0775-17 17 20 och berätta detta att ni önskar 250Mb så kommer ny utrustning att skickas ut. 

Trådlöst bredbandsmodem ingår i detta gratiserbjudande.

Befintliga bredbandskunder hos Comhem kommer att kunna byta till det nya avtalet utan extra kostnad. Kunder hos andra internetleverantörer kan säga upp sina avtal.

Snabbare hastigheter erbjuds
Det går att öka hastigheten från 250/50 Mbit/s till 600/50 till ett rabatterat pris.

IP-telefoni
För de som är intresserade erbjuds även s.k. IP-telefoni utan kostnad för abonnemanget, dock tillkommer samtalstaxa.

Påverkar inte avgiften
Trots att bredbandet ingår i avgiften påverkar det inte månadsavgiften. Detta beror på att vi valt en kostnadseffektiv lösning som kallas för fiber/koax, där fiber från stadsnätet kopplas ihop med befintliga koaxialkablar (de kablar som leder till comhem-dosorna med ”tre hål i väggen”). Denna teknik kan ge hastigheter på upp till 500/50 Mbit/s till varje lägenhet utan att några nya fiberkablar behöver dras.

Telefon: 0775-17 17 20
Mail: kundservice@tele2.se