Andrahandsuthyrning

All andrahandsuthyrning måste godkännas av styrelsen. Skriftlig ansökan skall lämnas till styrelsen. Styrelsen tillämpar hyresnämndens normer vid sin bedömning av andrahandsuthyrningar. Om en ansökan avslås av styrelsen kan medlemmen vända sig till hyresnämnden och få frågan prövad. Blankett för ansökan om andrahandsupplåtelse finns i bifogad fil.

Andrahandsuthyrning mindre än en månad kommer inte att godkännas. Uthyrningan måste också vara till samma person under denna tid. Styrelsen godkänner inte korttidsuthyrning därför att det gör föreningen otrygg och svårare att förvalta. Föreningens trygghet bygger på medlemmarnas ansvar och delaktighet i föreningens verksamhet, som deltagande i styrelsearbetet och föreningens trädgårdsdagar.

Föreningen tar från och med 2016 03 21 ut en administrativ avgift vid andrahandsuthyrning med 10% av basbeloppet på årsbasis. Basbeloppet för 2016 är 44500 kr