Parkeringar- Digital köhantering

Föreningen har för närvarande 19 parkeringar. Åtta (8) av dessa har ladduttag för laddning av elbil. Kontakta styrelsen om ni har en p-plats med laddpunkt och vill utnyttja laddning av elbil, då det behövs registrering och inloggning. Viktig information om laddpunkterna Zaptec finns i nedan bifogade dokument. Följ instruktionerna i dessa dokument när du vill utnyttja en laddpunkt

Föreningen har gått över till digital köhantering det innebär att du kan hantera din parkeringskö online via Mitt HSB Gå in på www.boservice.se och logga in. Som boende loggar du in enkelt med mobilt BankID
Mer information finns i dokument: Digital köhantering och Karta parkeringsplatser. Se nedan

Det är inte tillåtet att parkera på gångvägar eller annan gemensam mark då detta blockerar utrymningsvägar och hindrar fastighetsskötarens maskiner.

Vid överträdelse kommer detta att beivras och en parkeringsavgift kommer att debiteras fordonet.

Det är däremot tillåtet att stanna vid portarna för i och urlastning.

1

Föreningen har  installerat åtta laddpunkter för laddning av elbilar. För att kunna utnyttja dessa ladpunkter måste man ha fått en parkeringsplats via parkeringskön. Följande vilkor gäller för alla parkeringsplatser med elplint: Om du nyttjar en parkeringsplats avsedd för elladdning och du inte utnyttar elladdningen, kan du komma att bli förflyttad till annan likvärdig plats till förmån för den som är i behov av laddmöjlighet. Information se nedan.

P-Plats utan elplint kostar 200kr/månad, med elplint 350 kr/månad, med ytnyttjande av laddning till elbil 600kr/månad + förbrukad el. Januari 2024.