Sortering av sopor/Återvinning

Återvinning och sortering av sopor är viktigt med tanke på vår miljö. Föreningen vill uppmärksamma alla medlemmar att vara noggranna med att sortera och att lägga sorterat avfall i rätt kärl.
För komposterbart finns nya påsar att hämta I källaren Frodegatan 23A

Föreningen har kärl för sortering av sopor i följande fraktioner: Brännbart, kompost, plast, metall, hushållsförpackningar av kartong, färgat och ofärgat glas och tidningar. Övrigt avfall måste lämnas till närmaste återvinningsstation. Påsar till komposterbart finns att hämta i källaren Frodegatan 23A.Föreningen har avtal om hämtning enligt uppgjort schema, Föreningen uppmanar alla medlemmar att hjälpa till så att sorteringen fungerar. Inget får lämnas utanför sopprummen, då detta inte hämtas vilket innebär extrakostnader för föreningen. Eventuella julgranar måste lämnas till närmaste återvinningsstation.

Det är absolut förbjudet att spola ner kattsand i toaletten, det orsakar stopp med stora kostnader som följd.