Du som loggar in med BankID på fil eller via dosa behöver först välja Mobilt BankID och därefter välja BankID innan du matar in ditt personnummer för att komma in. Vi jobbar på att rätta till detta och beklagar strulet som uppstått.

Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Felanmälan

Är något trasigt i din lägenhet eller fastighet?

Det enklaste och snabbaste vägen att göra en felanmälan är via vårt felanmälanformulär i Mitt HSB.  Vid akuta ärenden som t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp eller strömlöshet, ring 010-303 20 00.

Har du istället frågor om medlemskap, avier eller andra boendefrågor? Kontakta kundservice.

_______________________________________________________

MED ANLEDNING AV CORONAVIRUSET COVID-19

Om du själv eller någon i din familj har symtom av covid-19 bör du vänta med att lämna icke akuta felanmälningar tills du tillfrisknat och bedöms utan smittorisk enligt Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Fastighetsskötaren ringer alltid innan besök och kom ihåg att vi ringer från 010-303 20 00.

2022-01-24
Just nu tar vi endast emot akuta felanmälningar i Gällivare och Kiruna.


_______________________________________________________

När ska jag göra en felanmälan?

En felanmälan gör du när du behöver komma i kontakt med en fastighetsskötare, det kan t.ex. vara när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, t.ex. i tvättstugan.

Om du bor i en bostadsrätt kan hjälp från fastighetsskötaren medföra en kostnad. För felanmälningar i en lägenhet är det innehavaren av lägenheten som behöver göra felanmälan.

Hur gör jag en felanmälan?

En felanmälan kan du göra genom att logga in på Mitt HSB eller via detta formulär. Om du gör din felanmälan i Mitt HSB kan du följa statusen på din felanmälan löpande. Önskar du personlig service går det även bra att kontakta Kund-och Medlemsservice via telefon, du hittar våra kontaktuppgifter längst ner på sidan. 

Hur följer jag min felanmälan?

För att se hur det går för din felanmälan behöver du ha skickat in den när du varit inloggad på Mitt HSB, där kan du följa alla dina aktiva felanmälningar och ärenden.

Gör en felanmälan i Mitt HSB

Gör en felanmälan utan att logga in i Mitt HSB

Du som saknar inloggning till Mitt HSB kan använda formuläret nedan för att göra felanmälningar. Det gäller dig som bor i en förening som inte köper administrativ förvaltning från HSB Norr. 

Gör en felanmälan på webben