Bostadsproblematiken i Lund lyftes upp i debatt

I såväl Lund som i flera delar av landet är bostadssituationen ansträngd. Inför det kommande riksdagsvalet 2018 ansåg vi på HSB Skåne att den bostadspolitiska situationen borde få större uppmärksamhet.
Bostadspolitisk debatt i Lund

Med detta som bakgrund bjöd vi därför in till en bostadspolitisk debatt i Lund. Under ledning av Johan Wester diskuterades och debatterades frågor som ”hur kan vi underlätta flyttkedjan så till exempel unga kommer in på bostadsmarknaden?”, ”hur kan vi arbeta för att underlätta byggnation och byggprocesser?” och ”hur kan vi snabba på de kommunala besluten och beslutsprocesserna?”.

Trots att många svåra frågor debatterades bjöds publiken på en hel del skratt då Johan Wester, stundtals med glimten i ögat, fördelade ordet och satte press på debattörerna.

Debattörer under kvällen var representanter från C, FI, FNL, KD, L, M, MP, S, SD och V. Allmänheten var inbjudna att deltaga och totalt kom drygt 90 engagerade personer.

Läs också...

Miljö

Miljöåret 2018

HSB Skåne Globala målen

Vi arbetar för hållbarhet

Hållbara bostadsrättsföreningar

Medarbetare

Vi tar pulsen på verksamheten

Statistik anställda

Det här är vi – medarbetarstatistik

Toughest Malmö

Friskvård för nöjda medarbetare

Väl rustade inför GDPR

Tillbaka till startsidan för årsredovisningen 2018.

2018 i siffror.