Vi tar pulsen på verksamheten

Vartannat år genomför vi på HSB Skåne en medarbetarundersökning. Detta för att vi ska ta pulsen på verksamheten och samtidigt få en bild av hur våra medarbetare ser på arbetsklimat, förtroende och engagemang.
Medarbetare

Genom kontinuerlig mätning har vi alla förutsättningar att utvecklas som organisation och arbetsgivare. Mätningen ger goda indikationer på trender inom företaget som helhet och den ger oss också möjlighet att upptäcka eventuella brister som vi sedan kan förbättra och arbeta vidare med. Alla svar är helt anonyma. Uppföljningen av medarbetarundersökningen är viktig och därför har samtliga chefer tillgång till uppföljningsverktyget och kan utifrån detta plocka ut statistik inom olika fokusområden. Alla medarbetare får en genomgång av resultaten, allt för transparens och delaktighet.

Under början av 2018 gjorde vi en extra medarbetarundersökning. Återigen visade denna goda resultat av såväl nöjda som engagerade medarbetare. Och med engagerade medarbetare bygger vi starkare band till våra kunder. Några av siffrorna som var utmärkande för undersökningen var:

• Engagemangsindex 82/100 – benchmark 77/100

• Teameffektivitet 79/100 – benchmark 74/100

• Psykosocial arbetsmiljöindex 75/100 – benchmark 74/100

• Ledarskapsindex 76/100 – benchmark 76/100

Läs också...

Miljö

Miljöåret 2018

HSB Skåne Globala målen

Vi arbetar för hållbarhet

Hållbara bostadsrättsföreningar

Statistik anställda

Det här är vi – medarbetarstatistik

Toughest Malmö

Friskvård för nöjda medarbetare

Väl rustade inför GDPR

Bostadspolitisk debatt i Lund

Bostadsproblematiken i Lund lyftes upp i debatt

Tillbaka till startsidan för årsredovisningen 2018.

2018 i siffror.