Bokning av gemensamma utrymmen

Här hittar du information om webbokning av tvätt, gårdslokal, gästlägenhet och bastu.

Systemet med kodbrickor används för att öppna de flesta av våra gemensamma utrymmen; portdörrar, tvättstugor, gårdslokaler, cykelrum, bastu och gästlägenheter.
Systemet används också för att boka gemensamma lokaler på de bokningstavlor som finns uppsatta i gårdshusens entrér.

Till varje lägenhet hör 3 st kodbrickor, kopplade till HSBs lägenhetsnumret med 3 siffror (om du har lägenhet nr 64 så blir det 064, 118 blir 118, o s v.). HSBs lägenhetsnummer ska sitta på utsidan av din lägenhetsdörr. Kodbrickorna ska liksom andra nycklar lämnas vidare vid överlåtelse av lägenheten. Kontakta ansvarig för teknik och fastighet Marianne Tessmar via mail marianne.tessmar@brf-fjadern.se om en bricka kommit bort eller om du vill ha en extra bricka. Kostnad 250 kr kontant per bricka. OBS! Bricka nr 3 "barnbrickan" kan inte användas för att boka gemensamma utrymmen.

Webbokning - logga in genom att klicka på länken >>
Om du ska boka via webben gör så här:
1. Användarnamn = lägenhetens nr (Står på dörren. Måste vara tre siffror. Ex 064).
2. Lösenord = får du av styrelsen, vänligen mejla på styrelsen@brf-fjadern.se

Boka via appen
Appen för att boka heter AptusHome (en röd app). Appen är mer eller mindre bara en spegling av webbsidan och har lite varierad kvalitet i sin funktionalitet på olika enheter. Om du inte kan logga in via appen, prova att logga in via Webbokningen istället. Du hittar appen där appar finns.
1. Användarnamn = lägenhetens nr (Står på dörren. Måste vara tre siffror. Ex 064).
2. Lösenord = får du av styrelsen, vänligen mejla på styrelsen@brf-fjadern.se
3. URL ska vara: https://aptus.sakerhetsintegrering.se/fjadern/aptusportal

Avbokningsregler

Gårdslokaler och Gästlägenheter
Dessa måste avbokas senast 24 timmar innan bokad tid annars blir du debiterad även om du inte har utnytjat din bokning.

Tvätttider och Bastu
Dessa måste avbokas innan passet börjar annars blir du debiterad även om du inte har utnytjat din bokning.

Förlust av kodbricka
Om du tappar bort en kodbricka eller om det saknas en bricka vid inflyttning är det viktigt att du anmäler detta till ansvarig för teknik och fastighet Marianne Tessmar. Vi måste så snabbt som möjligt spärra den i systemet för att förhindra att obehöriga får tillgång till våra lokaler.