Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Teknisk support

Har du problem att logga in i Mitt HSB, glömt ditt lösenord eller har svårigheter att redigera er brf-hemsida? Här listar vi vanliga frågor och tipsar om lösningar.

Har du glömt ditt lösenord?

Om du har glömt ditt lösenord kan du beställa ett nytt lösenord här. Du kan givetvis även logga in med BankID.

Problem att redigera er brf-hemsida?

För att kunna redigera din förenings brf-hemsida behöver du ha redaktörsbehörighet. Det ordnar ni enklast genom att en firmatecknare i föreningen lägger till aktuella personer som Brf-redaktör i Mitt HSB. Detta görs under rubriken Administration/Uppdrag & attest. När det är ordnat brukar det ta ett dygn innan man kan logga in.

För att redigera klickar du sedan på ”redigera” längst ner i sidfoten:

image7339.png

För fler tips om hur du redigerar din hemsida, klicka här.

Så hittar du rätt i Mitt HSB

Här ser du vilka möjligheter som finns i Mitt HSB för dig som är boende i en bostadsrätt.

Här ser du vilka möjligheter som finns i Mitt HSB för dig som bor i HSB, är medlem eller bosparare.

Du som sitter i styrelsen kan läsa mer om menyer och funktioner i Mitt HSB här.

Problem att logga in i Mitt HSB?

Mitt HSB fungerar bäst i webbläsarna Google Chrome eller Microsoft Edge, på en PC (men fungerar givetvis även på andra enheter). Dessa är gratis att ladda ner.

Uppdatera webbläsaren
Se till så att du har den senaste versionen av webbläsaren. Så här gör du för att kontrollera uppdateringar av de olika webbläsarna:

Prova att sätta webbläsaren i Privat-läge
Ibland kan det vara cookies eller något annat som ställer till det. Sätt gärna din webbläsare på Privat-läge för att testa om det fungerar. Så här gör du Privat-läge:


Om denna åtgärd hjälper, rekommenderar vi att du tar bort dina cookies och temporära filer.
Så här rensar du cookies

Fungerar det fortfarande inte?
Fyll då i kontaktformuläret för övriga frågor. För att kunna hjälpa dig så snabbt som möjligt behöver du ge oss nedan information:

  • Beskriv felet så detaljerat som möjligt.
  • Bifoga gärna en skärmdump som ytterligare förklarar felet.
  • Uppge ditt namn samt personnummer.
  • Uppge om det är okej att vi eventuellt skapar ett skuggkonto. Det betyder att vi kan logga in som dig i Mitt HSB för att kunna se din vy (vi får inte tillgång att utföra några ärende). 

Vad är en skärmdump och hur gör jag?
En skärmdump eller skärmbild är en digital bild som föreställer en hel, eller delar av en bildskärm. Att bifoga en skärmdump till it-support är ett effektivt sätt att visa exakt vad du menar felet är. Så här gör du för att skapa en skärmdump:

Hittar du inte svar på din fråga?

Om du inte hittar svar på din fråga ovan kan du kontakta oss via formuläret nedan för teknisk support. Notera att formuläret endast kan användas för dig som är medlem/boende/bosparare i HSB Stockholm

Jag godkänner att HSB Stockholm skapar ett tillfälligt skuggkonto (för snabbare felsökning)

Läs om hur HSB behandlar personuppgifter.

* Obligatoriskt fält

Jag intygar att