Sång och musik fyller Eslövs gator

29 november 2023

Tisdagen den 5 december fylls Eslövs gator med sång och musik när Allsångståget rullar in i centrum. Evenemanget är ett samarbete mellan fastighetsbolagen Ebo, Brinova, Häglunds fastigheter och HSB Skåne.

Allsångståget inleder den musikaliska resan på Berga med start klockan 16.00 och kör sedan vidare ner mot centrum. Tåget kommer att göra ett antal stopp längs vägen då barnen kan komma och sjunga lite extra och hälsa på tågets maskotar. Turen avslutas på Stora torg strax efter klockan 18.30. Utöver sång och musik bjuds besökarna på godisregn och andra trevliga överraskningar.

Allsångståget sprider musik och glädje längs hela sin rutt och de som bor längs rutten, men inte har möjlighet att komma ut, kan öppna upp sina fönster och låta sången fylla deras hem.

- Vi ser fram emot att sjunga tillsammans med Allsångståget och Eslövsborna och hoppas att många har möjlighet att komma ner till centrum denna kväll, säger Christer Nilsson, affärsområdeschef för hyresfastigheter på HSB Skåne.

Preliminära stopptider för Allsångståget:

16.00 – Berga

16.40 – Stora torg