Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Hög kundnöjdhet hos HSB Södertörn visar mätning

10 februari 2021 HSB Södertörn får återigen toppbetyg i kundnöjdhet. Inte minst viljan att rekommendera HSB Södertörn som leverantör till andra sticker ut i årets mätning.

Varje år genomför HSB Södertörn via det oberoende undersökningsföretaget Origo Group en mätning av kundnöjdheten bland kunder och medlemmar. Undersökningen för 2020 visar att HSB Södertörn har ett mycket högt förtroende bland kunder och medlemmar. Med ett NöjdKundIndex (NKI) på 76 och ett Net Promoter Score (NPS) på 28 har HSB Södertörn all anledning att vara stolta och glada över samarbetet med kunder och medlemmar. Inte minst ett år som 2020 som präglats av rådande pandemi.

NPS-värdet på 28 vittnar om för branschen ovanligt hög kund- och medlemslojalitet, och en hög benägenhet att rekommendera HSB Södertörn.

- Att våra medarbetare trots samhällsläget, levererar och skapar kund- och medlemsvärde på den här nivån gör mig väldigt stolt, säger Jimmy Bergman, vd. Vi har under hela tiden som pandemin pågått sagt att vi inte ska ställa in utan ställa om. Årets siffror är en bekräftelse på att vi gjort just det.

I jämförelse med föregående års mätning går fem av nio tjänsteområden framåt, medan övriga fyra ligger kvar på höga nivåer. Tjänsteområdena ekonomisk förvaltning, fastighetsutveckling och fastighetsskötsel hör till de verksamheter som visar starkast utveckling.

HSB Södertörns ekonomer sticker dock ut genom att de får det smått otroliga betyget 94 på en 100-gradig skala.

- Väldigt rolig läsning, säger Jenny Langone, förvaltningschef på HSB Södertörn. Siffrorna är ett resultat av vårt arbete med ökad kund- och medlemsservice. Ett bevis på att vi lyssnat in kundens behov och önskemål på ett bra sätt. Vi ska ge våra kunder marknadens bästa kund – och medlemsupplevelse. Vi är inte i mål men vi arbetar i rätt riktning.