Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Med anledning av Folkhälsomyndighetens nya riktlinjer

17 mars 2020 Under måndag eftermiddag gick Folkhälsomyndigheten ut med nya rekommendationer. För att minska takten i smittspridningen uppmanas de delar av befolkningen som har möjlighet att arbeta hemifrån. En uppmaning som även HSB Södertörn vill bidra till i den mån det går.

Trots att vi befinner oss i extraordinära omständigheter arbetar vi för att upprätthålla vår leverans. All vår personal (som är vid god hälsa) vid samtliga kontor är tillgängliga precis som vanligt – även om vi i dagsläget strävar efter att minska fysiska möten.

Vad innebära de nya rekommendationerna för oss?

Vi arbetar som vanligt men under ovanliga former. Konkret innebär det här att personal som med hänsyn till verksamheten kan, bör arbeta hemifrån under en tid framåt. Vår omställning till moderna arbetssätt har gjort att vi står väl rustade distansarbete. Möten som kan genomförs i första hand via telefon eller videolänk.

All vår personal arbetar förebyggande för att undanröja risk för smittspridning. Personal som rör sig ute bland boende stöttar också de boende i att minska risken för smittspridning genom att säkerställa ett gott hälsoläge hos den/dem man besöker.

Vår planerade programverksamhet; till exempel utbildningar och redan beslutade tematräffar flyttas från och med idag, tisdag 17 mars, fram i tiden. Vi återkommer med nya datum allt eftersom.

Som kund kan du känna dig trygg om du tar emot besök från vår personal eller genomför möten med dem. Vi följer de råd och föreskrifter som finns och har arbetat förebyggande sedan utbrottet av covid-19 blev känt.

Fortsatt verksamhet under extraordinära omständigheter

HSB Södertörn har arbetat förebyggande sedan utbrottet blev känt för att trygga medarbetares och kunder hälsa. Har du frågor om hur det arbetet gått till är du välkommen att kontakta oss.

HSB Södertörns ledningsgrupp träffas löpande och fattar beslut utifrån tillgänglig myndighetsinformation.

Vi vill därför igen påminna om vårt digitala kund– och boendegränssnitt; Mitt HSB. Där kan ni hitta den mesta informationen ni behöver oavsett om det gäller ditt boende eller en roll som förtroendevald eller HSB-ledamot. 

Och självklart finns vi på mail, telefon och via digitala lösningar för videosamtal.