Bastu

Vår bastu är belägen vägg i vägg med samlingslokalen. Bastun byggdes om under vintern/våren 2010-2011 och är därför i toppskick för Er att basta i.

Regler för lån av föreningens bastu i BRF Brandsö

Städning gäller för alla utrymmen i bastun/omklädnaden och rengöringsmedel tillhandahålls inte av föreningen.

Om något är trasigt eller går sönder så anmäl det omgående till vår fastighetsskötare.

Häll ingen öl eller annat som sprider lukt på bastuaggregatet.

Respektera tiderna för bokning av bastun så att du inte drar över på annans bastutid.

Bokning sker via Aptus Home appen eller via Aptus webben. Glöm inte att avboka er tid om ni får förhinder så andra kan nytja bastun den tiden.

Burkar och glas med egna sopor tas med från lokalen och får inte lämnas kvar.

Töm kylen och frysfacket på varor så att det är tomt och städa ur dem ordentligt.

Den som använder bastun står själv för toapapper och rengöringsmedel.

Hyra av bastu kostar 50:- i avgift per pass vilket debiteras via HSB. När boende renoverar sitt badrum och vill använda bastun för att duscha, ska man anmäla renoveringsperioden till styrelsen på styrelsen@brandso.se och på det viset slippa betala för användningen av bastun.

Vänliga hälsningar