Månadsavgift

Månadsavgiften (hyran) är din del av självkostnaden för kapitalkostnad, drift och underhåll för föreningen.
Avier för inbetalningen av månadsavgiften distribueras ut av föreningens ekonomiförvaltare, Votiv Förvaltning.

Månadsavgiften betalas alltid i förskott och skall finnas på föreningens konto, senast den sista i varje månad. För sent inkommen månadsavgift registreras.

Kontakta föreningens ekonomiförvaltning om inbetalningsavier saknas. Vid försenad eller utebliven inbetalning är det viktigt att du omgående kontaktar ekonomiförvaltaren och styrelsen. Styrelsen gör avstämning vid varje månads början för att kontrollera att månadsavgiften inkommit till föreningens konto enligt ovan.

Utebliven inbetalning resulterar i första hand med påminnelse samt eventuellt tillkommande påminnelseavgift. Om du anser att avgiften redan är betald, men inte finns registrerad hos föreningens ekonomiförvaltare, är det du själv som har ansvaret att visa detta.

Föreningen rekommenderar att ansluta inbetalning av månadsavgift till autogiro.
Observera att det alltid är du själv som har ansvaret att betalningen kommer föreningen tillhanda i rätt tid.