Skyddsrum

Dammens skyddsrum finns i källare med ingångar från nr. 80, 82 och 84.

Du kan själv leta i MSB skyddsrumskarta. MSB har en hel del information om bland annat skyddsrum – kolla där om du är mer intresserad.

Vill du göra ett besök och kolla själv i Dammens skyddsrum, så hör du av dig till styrelsen, så kan vi tillfälligt öppna din passerbricka för upplåsning.

Rummet nyttjas i fredstid som utrymme för privata källarförråd som ingår i de bostadsrätter som finns på samma adressnummer.

Några medlemmar i nr. 80 har sitt förråd i hus 24, källare, ingång via hissen vid föreningstraktorn.

I ett skarpt läge skall vi som fastighetsägare kunna tömma ut alla förråd och ställa i ordning rummet inom två dygn.

Vi är på något sätt inte där och styrelsen vidtar för närvarande inga särskilda övriga åtgärder utan att först fått information från ansvariga myndigheter.