Brf Kasematten, information och ritningar

I brf Kasematten ingår en fastighet som byggdes 2002-2004. I fastigheten finns två lokaler för uthyrning samt 85 lägenheter.

OVK

Obligatorisk ventilationskontroll i lägenheterna och garaget skedde 2022. Ventilationen är godkänd. Nästa kontroll ska ske 2028.

Ventilationen i de två lokalerna kontrollerades 2022 utan anmärkningar. Nästa kontroll ska ske 2025.

För protokoll, se här på hemsidan under Medlemsinfo > El, vatten, värme, OVK > OVK.

Energideklaration

Energideklarationen för vår fastighet finns att ladda ner från länken nedan. Dessutom är den anslagen på tavlan i varje port.

Radonmätning

Radonförekomsten i fastigheten mättes senast i under vintern 2014 - 2015. Mätningen visade på godkänt resultat i alla mätpunkter.

Kasemattens lägenheter och lägenhetsnummer

Nedan finns information om och ritningar på lägenheterna som ingår i brf Kasematten. Varje lägenhet har dels ett nummer som ska användas vid överlåtelser, kontakter med HSB etc. och dels ett nummer som tilldelats av lantmäteriet och som används för folkbokföring mm.

Lägenhetens nummer finns på en liten skylt på utsidan av ytterdörrens karm. Lantmäteriets nummer för varje lägenhet finns anslaget på adresstavlan i porten och dessutom i listan här nedan.

Observera att i alla kontakter med föreningen och fastighetsskötaren ska vår egen numrering (1 - 85) användas och inte lantmäteriets nummer eftersom lantmäteriets nummer upprepas i varje uppgång.