Passersystem

Nu har det nya digitalt passersystemet till trapphusport, cykelrumsdörr och dörr till lägenhetsförråden tagits i bruk. Detta kommer att ge oss en tryggare boendemiljö och en modernisering av lås/tagghanteringen.

Nu när det nya passersystemet tagits i bruk kommer trapphusdörrarna att vara låst dygnet runt och bara kunna öppnas med tagg. Vid entréporten finns därför en porttelefon så att personer som ska besöka dig kan ringa upp dig via porttelefonen och du kan öppna genom att trycka på siffran 5 i din telefon. I porttelefonen kommer ditt efternamn och första bokstaven i ditt förnamn att synas, inte ditt telefonnummer.

Passersystemet fortsätter fungera även vid strömavbrott, då det har en batteribackup som räcker i åtta timmar.

Om du vill byta telefonnumret som är kopplat till porttelefonen, eller lägga in ytterligare ett telefonnummer, kan du meddela Certego på nyckelhantering.uppsala@certego.se. Ange:

• Adress
  • Lägenhetsnummer
  • Namn på personen som telefonnumret tillhör
  • Telefonummer

Föreningen fortsätter nu att titta på möjligheten att byta ut övriga nyckelbaserade lösningar såsom sophus, gemensamma cykelförråd och på sikt kanske även garageportarna.

Porttelefon

Den taggläsare som är monterad utanför entréporten är också en porttelefon. I den visas en lista med trapphusregister för boende på övervåningen.

Besökare kan välja ditt namn i listan och trycka på en knapp för att ringa till dig. Då får du ett telefonsamtal och kan öppna porten genom att trycka på siffran 5.

Post och tidningsutdelning

Föreningen meddelar post- och tidningsutdelare om hur de kan tillträda trapphusen.

Hemtjänst

Om du har hemtjänst som behöver komma in behöver du själv kontakta din hemtjänstgrupp. Antingen kan du ge dem en av dina taggar eller be dem kontakta föreningen för att få tillträde.

Läsare till lägenhetsförråden
    Porttelefon