Föreningen

Bostadsrättsföreningen HSB Brf Sörgården är ett privatbostadsföretag som har till
syfte att upplåta bostadsrätter åt sina medlemmar.
Föreningen äger fastigheterna 157:1 och 158:2 som är upplåtna med tomträtt. Det
finns i dessa fastigheter sammanlagt 216 st lägenheter, 154 st garageplatser varav 42 laddplatser för elbil/laddhybrid och 117 st p-platser.
Tryck på de tre strecken till uppe vänster för att få upp fullständig meny för hemsidan.

HSB Brf Sörgården är en välskött och trivsam förening som jobbar långsiktigt med en underhållsplan enligt HSBs rekommendationer. I föreningen finns flera faciliteter som gym, gästlägenhet, bastu, snickarbod, parkeringsplatser i garage med laddplatser för elbil/laddhybrid, låsta, säkerhetsinhägnade p-däck som inte andra än de som har parkeringsplatser i dessa utrymmen har access till. Tryck på de tre strecken uppe till vänster för att få upp fullständig meny för hemsidan

I månadsavgiften ingår avgift för elnät (IMD-el, gemensamt elabonnemang är installerat vilket gör att elnätsavgiften per lägenhet är borttagen, besparing 1875 kr/lägenhet och år(2024 års avgift, höjs varje år med 8-13%), även elbilsladdning debiteras via IMD-el på avgiftsavin), grundutbud kabel-tv, värme och vatten samt kollektivt bredband/internet/TV från Telia 1000/1000 Mb/s som debiteras separat med 190 kr/månad. Bara ett hundratal meter från föreningen finns ingången till Ruddalen med fin natur, gång/löparspår, ute och innegym, skridskobanor och fotbollsplaner. Läs mer om detta under rubriken 'I NÄRHETEN' ovan eller följ denna länk: I närheten (hsb.se)