Parkering

Föreningen har 154 st garageplatser i kallgarage och 117 st p-platser på p-däck

Det är för närvarande kö till garageplats men parkeringsplatser finns på däck ovanför våra 2 garagelängor. Även gästparkering finns, dessa platser är avgiftsbelagda.

Nytt 2022 är att föreningen installerar 42 laddplatser för elbilar i garagen, är ni intresserade av en laddplats mailar ni namn, adress och lägenhetsnummer till brf.sorgarden@telia.com , flyttar ni snart in i föreningen går det bra att maila i förväg, meddela då att ni kommer att flytta in i föreningen och gärna datum för inflytt. Debitering av förbrukad el kommer ske per automatik via hyresavin via föreningens IMD-el system(systemet som debiterar hushålls elen).

Nytt från 2017 är att du måste ha nyckel och fjärrkontroll för att komma in med bilen på P-däcken, du behöver nyckel både för att komma in och ut från P-däcken då P-däcken är skyddade av stängsel och grindar.

Garageportar och grindar till p-däck måste stängas innan du åker iväg för att förhindra att att obehöriga tar sig in. OBS! Använd EJ fjärrkontrollen för in och utpassage när du går till/från bilen.

Det är inte tillåtet att ladda exempelvis elbilar, elmopeder, elcyklar, elbåtar eller liknande i föreningens eluttag i garagen. Laddning av elbil sker på avsedd laddplats för elbilar.