Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Smidig Ekonomisk förvaltning med lokal närvaro – tryggt, personligt och nära

Att driva en bostadsrättsförening kräver både engagemang, tid och rätt kunskap. Hos HSB MälarDalarna får ni inte bara hjälp med ekonomi, administration och underhåll – ni får en lokal partner som känner området, marknaden och förutsättningarna i just er del av landet.

MITT HSB - Verktyg som förenklar

För att förenkla det ekonomiska arbetet för styrelsen, har vi på HSB tagit fram ett enkelt digitalt verktyg. Här kan både styrelsen och medlemmarna i er bostadsrättsförening få tillgång till dokument, rapporter, medlemsförmåner och annan viktig information.

Tjänster som förenklar hela vägen

Vi erbjuder ett komplett utbud av tjänster – från budget, bokslut och överlåtelsehantering till avisering, löner och deklarationer.
Basen finns alltid på plats, och ni väljer själva de tilläggstjänster som passar bäst för just er förenings behov. 
Med oss får ni mer än bara siffror – ni får lokal kunskap och personlig service som gör skillnad i vardagen.

HSB Ekonomi Bas

I vårt grundpaket ingår det ni behöver hjälp med som styrelse. 

• Andrahandsuthyrning
• Arvoden
• Avisering
• Betalningar
• Budget och årsredovisning
Digital kundportal
• Inkomstdeklaration
• Leverantörsfakturahantering
• Låneförteckning
• Lägenhetsförteckning
• Löpande redovisning
• Posthantering
• Skatter
• Överlåtelser och panter

Tilläggstjänster

Med våra tilläggstjänster kan ni skräddarsy den ekonomiska förvaltningen enligt era behov. Här är några exempel på vad vi erbjuder.

Bokningssystem
• Deklaration fastighetstaxering
• Delårsrapport och prognoser
Digital köhantering
Digitalt styrelsestöd
• Ekonomisk rådgivning
Flerårsbudget
• Inre fond
• Kontorstjänster
• Kundfakturor
• Lönehantering
• Momshantering
• Tilläggsdebitering
• Uppgifter personal
• Uppgifter till myndigheter
• Utökat anläggningsregister
• Utökad betalningstjänst

Läs mer om våra tilläggstjänster i menyn till vänster eller klicka direkt på önskad tjänst under tillägg.

Utbildningar

Vi erbjuder årligen utbildningar för styrelsen, både fysiskt och digitalt, inom olika områden som rör en bostadsrättsförening.

Lätt att byta

Det är enklare än ni tror, vi sköter kontakten med den gamla förvaltaren och ansvarar för insamlandet av det material vi behöver för att kunna sköta förvaltningen på bästa sätt. Styrelsens arbete är att välja rätt förvaltare – resten sköter vi!

Kontakta oss om Ekonomisk förvaltning

Vi erbjuder ekonomisk förvaltning för brf i Borlänge, Västerås, Örebro, Arboga, Askersund, Avesta, Fagersta, Falun, Fredriksberg, Frövi, Hallsberg, Hallstahammar, Hedemora, Idre, Kopparberg, Kumla, Köping, Leksand, Lindesberg, Ludvika, Mora, Nora, Norberg, Rättvik, Sala och Sälen.

Vill du veta mer om ekonomisk förvaltning eller om någon av våra övriga tjänster inom fastighetsförvaltning

Fyll i vårt formulär så hör vi av oss