Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Ekonomisk förvaltning för brf

För att en bostadsrättsförenings styrelse ska fungera optimalt krävs tid, kunskap och full koll på papper, pengar och underhållsplan. Vår ekonomiska förvaltning består av en mängd ekonomiska och administrativa tjänster som underlättar arbetet i er förening, vare sig bostadsrättsföreningen eller fastigheten är placerad i Borlänge, Västerås eller Örebro, eller på någon lite mindre ort i vårt verksamhetsområde. Med HSB MälarDalarna får ni en partner som ger er koll på alla delar av ekonomin och ser den stora bilden i det långa loppet.

Vår förvaltning bygger på att förenkla styrelsearbetet och samtidigt säkerställa kvalitén i bostadsrättsföreningens ekonomiska redovisning. Våra tjänster tillsammans med vår kompetens och erfarenhet är grunden till ett gott samarbete med föreningen och styrelsen.

Vi har verksamhet i större delen av Dalarna, Västmanland och Örebro län med centralorterna Borlänge, Västerås och Örebro. 

Lokal närhet och digitala tjänster

Tillsammans med lokal närhet erbjuder vi digitala tjänster med åtkomst dygnet runt som möjliggör styrelsearbete när du har tid. Vår digitala tjänst Mitt HSB ingår i alla våra avtal. Här loggar du som styrelse och boende in för att hantera ärenden och hämta information. Styrelsen godkänner bl.a. överlåtelser och fakturor, tar ut ekonomiska rapporter, hämtar blanketter mm och , sparar protokoll och andra handlingar. (tilläggstjänst Föreningsdokument). Den boende hittar information om sin lägenhet, avier, ocr, ytor, andelstal, pantsättning samt handlingar som årsredovisning, stadgar, blanketter mm. Vårt digitala utbud utvecklas hela tiden!

I vårt grundpaket för den ekonomiska förvaltningen ingår det ni behöver hjälp med som styrelse. 
• Löpande redovisning
• Budget/Prognoser
• Kontering & betalning av fakturor
• Arvode- & lönehantering
• Bokslut/Årsredovisning
• Avisering av avgifter & hyror inkl. påminnelser
• Överlåtelsehantering, pantregistrering
• Medlems- & lägenhetsförteckning
Digitala tjänster via Mitt HSB

Utbildning och styrelsestöd

Varje år ebjuder vi utbildningar för styrelsen i vår utbildningskatalog.
Mitt HSB innehåller styrelsestöd för föreningar i fråga om uppdrag och ansvar för en styrelse.

Lånehantering

Denna tjänst innebär bevakning och hantering av föreningens lån.

Lätt att byta

Det är enklare än ni tror, vi sköter kontakten med den gamla förvaltaren och ansvarar för insamlandet av det material vi behöver för att kunna sköta förvaltningen på bästa sätt. Styrelsens arbete är att välja rätt förvaltare – resten sköter vi!

Kontakta oss

Vill du få kostnadsfri rådgivning eller offert på denna eller någon annan tjänst inom fastighetsförvaltning? Fyll i vårt formulär så hör vi av oss.

Vill du veta mer om våra andra tjänster?

Teknisk förvaltning

Fastighetsskötsel

Fastighetsförvaltare

Specialtjänster

Energitjänster

Projektledning bygg

Mark & Trädgård

Medlemskap

Få kostnadsfri rådgivning eller offert från HSB MälarDalarna

Kontaktformuläret nedan är enbart för förfrågningar om förvaltningstjänster.
(Har du en fråga som inte rör förvaltningstjänster, till exempel om medlemskap, parkering och avier eller ska felanmäla något trasigt i din lägenhet? Kontakta vår Kund- och Medlemsservice).

Vi är intresserade av:
Hur fick du information om våra förvaltningstjänster?