Boendehistoria intar Stortorget i Lund – HSB firar 100 år

11 april 2023

Torsdagen den 13 april intar hemmets- och bostadens historia Stortorget i Lund. Det är HSB som firar 100 år och turnerar landet runt med stor utställningstrailer.

HSBs historia sträcker sig 100 år bakåt i tiden. Mycket av det som vi idag tar som självklart i och runt hemmet är innovationer och ett samhällsengagemang sprunget ur HSB. I utställningstrailern, som organisationen turnerar landet med, finns det möjlighet att uppleva både boendehistoria och hur framtidens boende kommer att se ut.

- Utöver att berätta om vår historia och vårt erbjudande till medlem och kund finns det möjlighet för besökarna att ta del av korta föreläsningar samt testa VR och därigenom besöka ett kök på 1930-talet, säger Malin Bengtsson, kommunikationschef på HSB Skåne.

Trailern kommer att finnas på plats på Stortorget i Lund torsdagen 13 april klockan 11-19 med aktiviteter och tävlingar, både för stora och små.

hsb skåne