HSB firar 100 år – och bjuder på stort kalas i Jönköping

06 maj 2023

I år fyller bostadsbolaget HSB 100 år och det ska firas ordentligt. Den 6–7 maj är det stort kalas på Hotellplan, mitt i centrala i Jönköping. Under helgen bjuder HSB Göta på fika, utställning och mängder av aktiviteter.

Hur såg ett kök ut 1923? Hur kan ett hem se ut i framtiden? Det och mycket mer kan man ta del av genom att besöka den stora utställningstrailer som åker runt i Sverige och alltså landar i Jönköping helgen 6-7 maj. Här kan man färdas i tiden med hjälp av VR-glasögon samt titta in i Sveriges enda levande laboratorium; HSB Living Lab.

– Med innovation och engagemang har vi skapat det goda boendet i hundra år, det är verkligen värt att fira. Nu ska vi fortsätta att bidra till samhället med hållbara lösningar och idéer även under de kommande hundra åren, säger Sandra Bergqvist, marknads- och kommunikationschef på HSB Göta.

HSBs värderingsstyrda historia slingrar sig genom bostadsnöd, krigsår, folkhemsbygge, miljonprogram, finanskriser och pandemi mot en framtid där samhällsengagemang, hållbarhet, medlemsinflytande och ständig utvecklingslust fortfarande är ledstjärna.

– 100-årsfirandet på Hotellplan i Jönköping pågår under hela helgen och är gratis för alla berättar Linda Ahnström, projektledare för eventet. På lördagen dukas det upp med såväl kaffe och bakelser som tävlingar och andra aktiviteter. På söndagen står pizza bakad direkt på plats på menyn. Alla är välkomna att fira tillsammans med oss!

Vid frågor kontakta:

Linda Ahnström, projektledare HSB Göta