HSB fyller 100 år!

09 maj 2023

I år fyller HSB 100 år och det ska firas ordentligt! Från den 13 april till den 1 juli kommer HSB att resa genom Sverige med en utställningstrailer där vi visar upp vår hundraåriga historia men även bjuder på spännande framtidsspaningar. I utställningstrailern kan man färdas bakåt i tiden med hjälp av VR-glasögon samt titta in i framtidens boendemiljö via HSBs laboratorium, HSB Living Lab. Hur såg ett kök ut 1923? Hur kan ett hem se ut i framtiden?

Torsdag-fredag den 11-12 maj är utställningstrailern på plats på Tornbyområdet utanför ICA Maxi i Linköping. Under båda dagarna bjuds det på fika med kaffe och bakelser och diverse aktiviteter för alla åldrar. Man kan även delta i vår tävling där man har chans att vinna ett bosparande med HSB till ett värde av 100 000 kr.

Utställningen är öppen mellan klockan 09.00-20.00 på torsdagen den 11/5 och mellan klockan 09.00-16.00 på fredagen den 12/5. Alla är välkomna att fira tillsammans med oss!

• Med engagemang, innovation och hållbara lösningar har HSB skapta trygga bostäder i 100 år. Nu fortsätter vi vår resa med att bidra till det goda boendet för våra medlemmar och för att utveckla samhällsbyggandet säger Anders Stjärnberg, vd HSB Östergötland

Kontaktpersoner:

Anders Stjärnberg, vd HSB Östergötland