Boendehistoria i nummerrevy – HSB firar 100 år

10 maj 2023

På beställning av HSB Skåne skapar Anagram Live en specialskriven nummerrevy för att fira organisationens 100-årsjubileum. För manus, regi och skådespel står Adde Malmberg.

Lördagen den 7 oktober spelas en specialbeställd nummerrevy på Stadsteatern i Lund. Revyn visar tidstypiska händelser från de decennier som varit sedan HSB startade för 100 år sedan.

- Det är inte varje dag man får vara med och fira 100 år och då ska det göras med pompa och ståt. Att sätta upp en revy som på ett lättsamt sätt kan visa på vår historia, våra innovationer och det fantastiska engagemang som finns hos våra medlemmar och förtroendevalda kändes helt rätt och det ska bli spännande att se vad Anagram Live och Adde Malmberg kommer att leverera, säger Ann Irebo, vd på HSB Skåne

Utöver Adde Malmberg består ensemblen av Sanna Persson Halapi, Mimi Terris, Daniel Träff och Olof Löfgren trio.

- Att få producera en jubileumsrevy är väldigt lustfyllt och ärofyllt. HSBs roll i samhället är både intressant och viktig och det finns så mycket historia! Vi vill skapa en underhållande jubileumsrevy som fångar upp typiska HSB-företeelser presenterade genom musik, humor och underfundigheter av en profilstark ensemble, säger Kajsa Jönsson, VD och producent på Anagram Live.

Biljetterna till föreställningen släpptes under första veckan i maj

Fotocred:

Mimi Terris - Foto: Robert Eldrim