HSB Malmö sponsrar kultur för alla åldrar

22 maj 2023

Kulturella näringar har legat i HSBs intresse sedan starten för 100 år sedan, inte minst med satsningar på konst i praktiskt taget alla fastigheter. När HSB nu firar 100 år sponsrar HSB Malmö en annan födelsedagsfirare, med teaterföreställningen ”Djojj fyller år” på Funnys Äventyr.

Kultur behöver inte bara vara konst eller musik, det kan också vara kreativa upplevelser för yngre, menar HSB Malmö som erbjuder sina medlemmar kostnadsfria arrangemang, allt från Nallekonserter på Malmö Live till cirkusföreställningar. Nu stöttar de ett nytt projekt, nämligen en musikal för barn. Samtidigt som de erbjuder sina medlemmar en heldag på Funnys äventyr.

Föreställningen "Djojj fyller år" är en minimusikal med svängiga låtar och en rolig och samtidigt lärorik berättelse om att man inte kan både äta kakan och ha den kvar.

– Det känns jättebra att kunna stötta den här teatern. Inte bara för att det är en fantastisk sak att kunna erbjuda våra medlemmar, men för den samhällsbyggande insats det är. Kultur är något som är livsviktigt för vårt samhälle, och att kunna se till att det finns även för de minsta, säger Lisa Renntun, medlemschef på HSB Malmö.

HSB Malmö sponsrar föreställningen, samt bjuder den 11 juni in sina medlemmar till en heldag på Funnys Äventyr på Mobilia. Medlemmar bjuds in via mejl.

– Det är väldigt kul att få möjligheten att göra vår nästa föreställning tillsammans med HSB Malmö. Det är en obeskrivlig känsla att vi på Funnys Äventyr i många fall är första gången som barn besöker en teaterföreställning, denna lilla kulturdos i unga år är av stor vikt för barn och ungas intresse för kultur och teater, säger Helene Lloyd, vd Funnys Äventyr.

Om föreställningen

Det är ingen vanlig dag, det är Humlan Djojjs födelsedag! Funny vill fira Djojj med ett härligt födelsedagskalas och är i full färd med att fixa i ordning inför den stora dagen, när det dyker upp en mystisk figur. Plötsligt är födelsedagstårtan borta! Hur ska Funny hinna fixa en ny tårta till kalaset?

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 53 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.