HSB firar 100 år med utställningstrailer vid Uppsala Centralstation 25-26 maj

24 maj 2023

I år fyller HSB 100 år. För att fira det åker HSB på en turné i hela Sverige. Den 25-26 maj kommer utställningstrailern till Uppsala Centralstation.

HSB fyller 100 år i år och det ska firas ordentligt! Mellan april och juli kommer HSB att resa genom Sverige med en utställningstrailer där vi visar upp vår hundraåriga historia men även bjuder på spännande framtidsspaningar. I utställningstrailern kan man färdas bakåt i tiden med hjälp av VR-glasögon samt titta in i framtidens boendemiljö via HSBs laboratorium, HSB Living Lab. Hur såg ett kök ut 1923? Hur kan ett hem se ut i framtiden?

Torsdag-fredag den 25-26 maj är utställningstrailern på plats vid Uppsala Centralstation. Man kan delta i vår tävling där man har chans att vinna ett bosparande med HSB till ett värde av 100 000 kr.

– Vi har tagit fram ett virtuellt kök som ser precis ut som köken gjorde för 100 år sen. Detta kan besökarna uppleva med hjälp av VR-utrustningen som finns i vår trailer. Det vore väldigt fint ifall någon som själv vuxit upp i ett sådant kök skulle prova och se hur väl vi har lyckats, säger Thomas Thunblom, vd HSB Uppsala.

Utställningen är öppen torsdagen den 25 maj mellan klockan 08.00-18.00 och fredagen den 26 maj mellan klockan 07.00-17.00. Alla är välkomna att fira tillsammans med oss!

HSB Dela kommer till Uppsala
Köp halva lägenheten – bo i hela! I bussen presenteras även HSB Dela, en modell för att köpa och äga sin bostad. HSB Dela riktar sig till bosparare i HSB mellan 18–29 år och erbjudandet omfattar totalt fem lägenheter (2 rok om 42-57 kvm) i HSB brf Normann i Norra Luthagen.

Thomas Thunblom
Vd HSB Uppsala