Lite om vad som hänt under åren

Har du mer information om hur allt började och framåt - hör då gärna av dig till brfalboda@gmail.com med mer info.

1993 - Lite nybyggarbilder

1994 - Förvaltningsavtal med Sollentunahem. I början av året är 13 stycken bostadsrätter sålda.

1995 - Regler upprättas med exakta mått hur staket får sättas upp. Hastigheten på Lantgårdsvägen är alldeles för hög, Tekniska Kontoret kontaktas för att få till vägbulor.

1997 - Grannsamverkan mot brott startas med stor tveksamhet. Pris kommer från Tekniska Kontoret vad gäller vägbulor. Alldeles för dyrt och kommunen står inte för kostnaden. Fjorton "vägfällor" sätts upp på områdets gångvägar.

1998 - Nya stadgar

1999 - Ny information från Tekniska Kontoret vad gäller vägbulor. Det bästa sättet är att höja vägbanan vid "midjorna" men det blir för dyrt för det kräver att man lägger ner nya brunnar.

2000 - Bredbandsinstallation påbörjas i augusti. Lekstuga till södra gården köps in från OBS Stormarknad.

2002 - Andres Måleri börjar måla förråd, tvättstugor etc. Bostadshusen målas 2003. Soprummen får nya Daloc-dörrar (SZ 71-dörrar).

2006 - Förvaltningsavtal med HSB

2010 - Byte och målning av ruttna brädor i området

2011 - Avtal med HSB vad gäller Systematiskt Brandskyddsarbete (SBA). Albodas hemsida görs om.

2012 - Strålsamlare (vattenbesparing) installeras i hela föreningen. "Rörgenomföring" mellan tätskikt och avloppsrör görs i hela området. Nya gungdjur + babygunga. Nya soffbrädor i området. Ny stolp-, fasad- och carportsbelysning.Byte av gumminipplar i samtliga badrum klart.

2013 - Farthinder under sommartid infart vid Lgv 67.

2014 - Flaggstång köps in. Hissning/halning sköts av en medlem. "Nya tag" vad gäller Grannsamverkan.

2016 - Taken tvättas och impregneras. Nockskyddet har bytts till aluminiumplåtar. Skrivelse/namninsamling ännu en gång till kommunen ang väggupp på Lantgårdsvägen.

2017 - Ommålning av samtliga byggnader. Den här gången i en enhetlig färg - "Albodagrå"

2018 - Nya stadgar. Översyn av kostnaderna (energikartäggning) för värme/vatten påbörjas av HSB Värmland. Stamspolning och filmning av samtliga rör fram till kommungräns. Byte av mjukfogar. Ännu en skrivelse till kommunen om väggupp för att få ned hastigheten i området. Kommunen hänvisar till en mätning som gjorts och säger att hastigheten hålls?!

2019 - EcoGuard monterar trådlös temperaturmätare/temperaturgivare i samtliga bostäder.