Nya fastighetsförvärv i Trelleborg

20 december 2016 HSB fortsätter att växa som hyresvärd i Trelleborg. Den 20 december tillträder man sina senaste nyförvärv – Bocken 7 på samt Kvadraten 81. Båda fastigheterna finns på centrala lägen i Trelleborg.

HSB fortsätter att växa som hyresvärd i Trelleborg. Sedan början av 2015 har HSB Malmö förvärvat sju hyresfastigheter med sammanlagt 144 lägenheter. Den 20 december tillträder man sina senaste nyförvärv – Bocken 7 på Östergatan samt Kvadraten 81 på Nygatan. Båda fastigheterna finns på bra och centrala lägen i Trelleborg.

Bocken 7 är granne med HSB-ägda fastigheterna Bocken 3, Bocken 5 samt Bocken 6 som idag är parkeringsplats, men där HSB planerar för framtida nybyggnation. Kvadraten 81 ligger i sin tur i närheten av den egna hyresfastigheten Kvadraten 66 som förvärvades i början av 2015.
- Det är två mindre fastigheter som båda är välskötta och bildar självklart bra förvaltningsenheter tillsammans med våra befintliga hus i samma kvarter. Vi är glada att vi kan fortsätta växa i Trelleborg och letar aktivt vidare efter fler bra fastigheter för att möta våra medlemmars efterfrågan säger Petra Sörling, chef för HSB Sundsfastigheter.

FAKTA BOCKEN 7
Adress:
Östergatan 51 Trelleborg
Byggnadsår:
1957
Antal lägenheter:
Snittyta:
70 kvm
Lokaler:

FAKTA KVADRATEN 81
Adress:
Nygatan 12 Trelleborg
Byggnadsår:
1956
Antal lägenheter:
Snittyta:
85 kvm
Lokaler: 2

För ytterligare information, kontakta:
Petra Sörling, chef HSB Sundsfastigheter
Tel: 010- 442 34 01
E-post: petra.sorling@hsb.se

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö bildades 1925 och är idag en av Sveriges 29 självständiga HSB-föreningar. Med drygt 45 000 medlemmar är den en av de mer tongivande. HSB Malmö förvaltar 30 000 bostadsrätter och äger fler än 2 000 hyresrätter i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

HSB Malmö utnämndes 2015 till Årets skånska företag inom förvaltning - för tredje året i rad och för fjärde gången sedan 2010.

trelleborg