HSB Göta rekryterar ny vd

02 maj 2018

HSB Göta går in i en ny utvecklingsfas och med anledning av det har HSB Götas styrelse och vd Mats Hult valt att gå skilda vägar. Jan-Olof Persson, tidigare vd för HSB Fastighetsförvaltning Göta AB, träder in som tf vd för HSB Göta.

Jan-Olof Persson börjar omgående och hans främsta uppgift blir att leda den dagliga verksamheten till dess ny vd är på plats. Styrelsen påbörjar rekrytering av ny vd omgående.

- Styrelsen och vd har haft olika åsikter om hur HSB Götas utvecklingsprocess framåt ska ske, så vi väljer nu att gå skilda vägar, säger Per Larsson, ordförande HSB Götas styrelse. Vi tackar Mats Hult för det engagemang han har lagt ner i vår organisation.

För mer information, kontakta:

Per Larsson, ordförande HSB Göta tel 070-3040200

hsb göta