NKI-ökning ger HSB nominering i Kundkristallen

04 februari 2019 Den 7 februari utses Sveriges bästa hyresvärdar när vinnarna av Kundkristallen presenteras. HSB Stockholm är nominerade i kategorin ”Största lyft serviceindex”. Bakom utmärkelsen står undersökningsföretaget Aktivbo.

– Det känns fantastiskt kul att vårt målinriktade arbete ger nöjdare hyresgäster. Jag är stolt över att vi är en av de bostadsaktörer som ökat serviceindex mest, säger Karl-Johan Lindahl, chef för hyresfastigheter på HSB Stockholm.

I NKI-undersökningen mäter Aktivbo bland annat faktorer som personlig service, fastigheternas kvalitet, trygghet, rent och snyggt, återkoppling, att ta kunden på allvar och att få hjälp när det behövs. Jämfört med den senaste mätningen från 2016 har HSB Stockholm ökat nöjdheten med 2,2 procentenheter, från 75,7 procent till 77,9 procent.

– En av våra styrkor är intern samverkan, det ger resultat. Målet är att strukturerat och långsiktigt fortsätta att förbättra vår service, och därmed öka nöjdheten bland våra hyresgäster ytterligare, säger Karl-Johan Lindahl.

Enkäten gick ut till 1 754 hyresgäster, med en svarsfrekvens på 46,7 procent. I kategorin ”Största lyft serviceindex”, 3 000 – 8 999 lägenheter, är även Fastighets AB L E Lundberg samt Olov Lindgren AB nominerade. Läs mer om Kundkristallen och Benchmark Event 2019 här.

OM HSB STOCKHOLM
I snart 100 år har vi byggt nya hem att trivas i – anpassade till livets olika skeden. Sedan starten 1923 har vi vuxit till drygt 151 000 medlemmar, 58 000 bosparare och närmare 470 bostadsrättsföreningar. HSB Stockholm bygger, förvaltar och arbetar aktivt för att skapa ett gott boende åt våra medlemmar. Vi finns i 16 kommuner i Stockholms län: Danderyd, Ekerö, Haninge, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö, Täby, Upplands Bro, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.

hyresrätt
bospar och medlemskap