HSB Östergötland har nominerats till Publishingpriset 2019 i kategorin Årsredovisningar Webb.

28 augusti 2019 HSB Östergötland har, som ett av sju företag i Sverige, nominerats till Publishingpriset 2019 i kategorin Årsredovisningar Webb. Det är första gången företaget har valt att göra en helt digital årsredovisning. Den 5 november offentliggörs vinnarna av Publishingpriset vid en festlig prisutdelning på Berns i Stockholm.

HSB Östergötland har, som ett av sju företag i Sverige, nominerats till Publishingpriset 2019 i kategorin Årsredovisningar Webb.

• -När vi började planera för vår årsredovisning 2018 arbetade vi utifrån ett antal viktiga kriterier – vi ville erbjuda våra målgrupper en attraktiv produkt. Vi har använt oss av filmer, bilder och texter för att skapa ett innehåll som de flesta finner intressant, säger Anders Stjärnberg, Vd för HSB Östergötland.
  • -Att gå från en tryckt årsredovisning till ett digitalt format är också en del av vårt ständigt pågående miljöarbete, där vi arbetar för ökad hållbarhet och för att minska vår påverkan på miljön. Vi blev väldigt nöjda med vår produkt, som har fått ett fint mottagande. Just därför är den här nomineringen extra värdefull. Vi känner att vi har lyckats i vår ambition.

hsb östergötland