Kontakt

HSB Kund- och medlemsservice

Vår fastighetsskötare kan vara behjälplig med det mesta och du når Fastighetsskötaren genom att maila eller ringa HSB Kund- och Medlemsservice alternativt besöka fastighetsskötaren under mottagningstid.

Ärenden som skickas till fastighetsskötaren

  1. Praktiska utföranden så som kvittering av nyckelbrickor och bokstäver till brevinkastet
  2. Ärenden som gäller brister i föreningens gemensamma lokaler
  3. Fastighetstekniska frågor om exempelvis ventilation, värme och vattenskador
  4. Förfrågningar om att hyra någon av föreningens lokaler
  5. Frågor som rör lägenhetsöverlåtelser (medlemskap, pantregistrering, mäklarbild och dylikt

Kontaktuppgifter fastighetsskötaren

Kontakt och felanmälan: Klicka här
Telefon (växel): 010 - 442 11 00
Mottagning: tis 8:00-8.30, tors 17.00-17.45
Adress: Thorildsvägen 2-4

Ansökan om medlemskap
Ansökan om medlemskap samt överlåtelseavtal handläggs av förvaltaren och ska skickas till nedanstående adress:
HSB Brf Kalkonen
112 84 Stockholm

Föreningens styrelse

Styrelsen är valda av föreningens medlemmar och bedriver föreningens verksamhet. 

Ärenden som skickas till styrelsen

  1. Ansökningar om upplåtelse i andra hand.
  2. Synpunkter kring och frågor om föreningen.

Kontaktuppgifter styrelsen

E-post: styrelsen@kalkonen.se
Adress: Thorildsvägen 2-4, 112 43 Stockholm

Faktureringsadress
Alla fakturor till Brf Kalkonen skickas till nedanstående adress. 
HSB Brf. Kalkonen
FE 391
838 73 Frösön
Ange refnr: 99240150
Brf Kalkonens organisationsnummer: 702001-0653.

Jourmontör

Vid akuta fel under kväll (efter 16:00) eller helg kontaktas föreningens jourmontör. Varje uttryckning kostar föreningen minst 2.000 kronor så ring inte i onödan. Observera att kostnaden kan komma att vidarefaktureras dig som medlem om uttryckningen inte är akut eller om det avser reparation som medlemmen själv ansvarar för. 

Kontaktuppgifter jourmontör

Telefon: 08 - 657 77 20