Brand, vattenläckor, pandemier – tyvärr finns det många olika kriser som en bostadsrättsförening kan behöva hantera. Har man dock tänkt efter före kan hanteringen av krisen bli mycket enklare än om ni är helt oförberedda.
När en bostadsrättsförening drabbas av en kris är det styrelsen som är ansvarig för att hantera den. Det kan innebära att många beslut måste fattas snabbt och ibland med otillräcklig information. I en sådan situation är det lätt att glömma bort viktiga saker som måste göras eller att man blir handlingsförlamad, något som riskerar att göra krisen ännu värre.
Under kursen går vi igenom olika scenarier i ett flerfamiljshus. Vad är det som kan hända och vem kan hjälpa till? Vi lär oss regelverk, centrala begrepp samt roller och ansvar men också vilken organisation som behövs och hur man kommunicerar i kris.
Kursledare
Informationsbolaget
Kursavgift
750 kronor exklusive moms per deltagare och tillfälle. Observera att krisplan ingår (värde 975 kr). Ej HSB-medlem 1 600 kronor exklusive moms per deltagare och tillfälle inkl. krisplan.