Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari
Måndag
13
april 2026

Digital kurs för förtroendevalda: Krisberedskap

Brand, vattenläckor, pandemier – tyvärr finns det många olika kriser som en bostadsrättsförening kan behöva hantera. Har man dock tänkt efter före kan hanteringen av krisen bli mycket enklare än om ni är helt oförberedda.

Digitalt via Teams
13 april 2026
17:30 - 19:00

När en bostadsrättsförening drabbas av en kris är det styrelsen som är ansvarig för att hantera den. Det kan innebära att många beslut måste fattas snabbt och ibland med otillräcklig information. I en sådan situation är det lätt att glömma bort viktiga saker som måste göras eller att man blir handlingsförlamad, något som riskerar att göra krisen ännu värre.

Under kursen går vi igenom olika scenarier i ett flerfamiljshus. Vad är det som kan hända och vem kan hjälpa till? Vi lär oss regelverk, centrala begrepp samt roller och ansvar men också vilken organisation som behövs och hur man kommunicerar i kris.

 

Kursledare

Informationsbolaget

Kursavgift

750 kronor exklusive moms per deltagare och tillfälle. Observera att krisplan ingår (värde 975 kr). Ej HSB-medlem 1 600 kronor exklusive moms per deltagare och tillfälle inkl. krisplan.

Avbokningsregler

Vid ogiltig frånvaro debiteras din bostadsrättsförening en avgift på 500 kronor.

Till ogiltig frånvaro räknas de som inte avanmält sig i tid innan utbildningen, och alltså står som anmälda men inte deltar på utbildningen.

Du kan avanmäla dig både via vårt verktyg, då via länken i bekräftelsemejlet, eller kontakta den ansvarige för utbildningen direkt.