TV/Bredband/IP-telefoni

Föreningen tillhandahåller ett grundutbud av tv-kanaler genom Tele 2

Fr.o.m. 2019-10-01 har föreningen också ett gruppavtal med Tele 2 som innebär att varje lägenhetsinnehavare får ett Bredband på 100/10 (50–100 Mbit/s) samt en trådlös router för bredband och telefoni. M.a.o. betalar föreningen för ovanstående tjänst och inte den enskilde lägenhetsinnehavaren. För att aktivera tjänsten ringer du till Tele 2 gruppavtalsservice på telefon 0775-171720. Sammanslagningen mellan Comhem och Tele2 innebär ingen förändring inte något för vårt tidigare gruppavtal med Comhem.

Vid problem ringer medlemmar 90222 eller går in på Tele 2. På nätet kan man se eventuella allmänna störningar, men inte anmäla ett eget problem. Problemlösningar finns att läsa.

Utöver ovan har lägenhetsinnehavaren själv möjlighet att teckna ett eget utökat abonnemang för Internet och TV från Tele 2. Med olika kostnader kan man exempelvis från Tele 2 teckna ett eget avtal för bredband på 150–300 Mb eller 300–600 Mb eller 600–1200 Mb. Se närmare på Tele 2 hemsida.

Tilläggstjänster till bredband är rabbatterade till föreningens medlemmar som har Tele 2. Ange bara din adress, så hittar Tele 2 föreningens gruppabonemang. Antingen beställer du tilläggstjänster till ditt brednand genom Tele 2 och välj Bredband eller så ringer du 0775-171720.

I nedanstående fil ser du hur du kan ändra namn och lösenord för din trådlösa anslutning (wifi) till Tele 2:s router.