TV/Bredband/IP-telefoni

Föreningen tillhandahåller ett grundutbud av tv-kanaler genom Comhem

Fr.o.m. 2019-10-01 har föreningen också ett gruppavtal med Comhem som innebär att varje lägenhetsinnehavare får ett Bredband på 100/10 (50–100 Mbit/s) samt en trådlös router för bredband och telefoni. M.a.o. betalar föreningen för ovanstående tjänst och inte den enskilde lägenhetsinnehavaren. För att aktivera tjänsten ringer du till Comhem gruppavtalsservice på telefon 0775-171720. Så här långt vet styrelsen att Comhem och Tele2 slagits ihop till Tele2. Enligt den information som styrelsen hittills fått innebär förändringen inte något för vår gruppavtal.

Vid problem ringer medlemmar 90222 eller går in på comhem.se. På nätet kan man se eventuella allmänna störningar, men inte anmäla ett eget problem. Problemlösningar finns att läsa.

Utöver ovan har lägenhetsinnehavaren själv möjlighet att teckna ett eget utökat abonnemang för Internet och TV från Comhem eller ett eget abonnemang från Telenor. Båda leverantörerna är likvärdiga. Med olika kostnader kan man exempelvis från Comhem teckna ett eget avtal för bredband på 150–300 Mb eller 300–600 Mb eller 600–1200 Mb. Se närmare på Comhems hemsida, comhem.se eller på Telenors hemsida, telenor.se

Tilläggstjänster till bredband är rabbatterade till föreningens medlemmar som har Comhem. Ange bara din adress, så hittar Comhem föreningens gruppabonemang. Antingen beställer du tilläggstjänster till ditt brednand genom ComHem.se och välj Bredband eller så ringer du 0775-171720.

I nedanstående fil ser du hur du kan ändra namn och lösenord för din trådlösa anslutning (wifi) till ComHems router.