Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Digitala tjänster som förenklar ert styrelsearbete

HSBs digitala tjänster gör styrelsearbetet enklare, tryggare och mer överskådligt, oavsett om er bostadsrättsförening finns i Gävle, Sundsvall, Östersund, Hudiksvall eller någon av våra andra orter i Södra Norrland. Via vår digitala plattform Mitt HSB får ni full kontroll över er brf ekonomin, dokumentationen och föreningens årscykel med hjälp av digitala verktyg utvecklade för bostadsrättsföreningar.

Digitala tjänster som förenklar ert styrelsearbete

Mitt HSB är er digitala plattform för allt som rör föreningens ekonomi, beslutsprocesser och administration. Här får ni:

Överskådlig ekonomi

Rapporter, nyckeltal och budgetuppföljning.

Smidigare styrelsearbete

Uppdrag, attestordning, e-signering och automatiska årscykler.

Bättre ordning och regelefterlevnad

Dokumentation och arkivering enligt gällande krav.

Med HSBs digitala verktyg får ni ett tryggt stöd genom hela verksamhetsåret och kan minska risken för fel, missar och manuellt dubbelarbete.

Digital överblick som stärker styrelsearbetet i er bostadsrättsförening

Mitt HSB samlar allt styrelsen i er bostadsrättsförening behöver för att få full kontroll över ekonomi, dokument och beslutsflöden – helt digitalt och tillgängligt när som helst. Verktyget gör styrelsearbetet enklare, tryggare och mer effektivt genom att samla alla viktiga funktioner på ett och samma ställe.

Ekonomisk överblick för brf i realtid

Styrelsen får en tydlig och alltid uppdaterad bild av bostadsrättsföreningens ekonomi. I Mitt HSB kan ni enkelt följa:

  • obetalda avgifter och hyror
  • budget och ekonomiska avvikelser
  • likviditet och kassaflöde
  • ekonomiska rapporter och nyckeltal
  • aktuella överlåtelser och andrahandsuthyrningar

Det ger ett tryggt beslutsunderlag och hjälper styrelsen att fatta ekonomiska beslut baserade på fakta.

Digital dokumenthantering för bostadsrättsföreningar

Alla dokument som är viktiga för bostadsrättsföreningen lagras säkert i Mitt HSB. Här kan styrelsen:

  • samla avtal, protokoll och ritningar
  • styra vilka dokument som delas med medlemmarna
  • säkerställa att rätt personer har åtkomst
  • undvika informationsglapp vid styrelsebyte

Det skapar en strukturerad och hållbar dokumenthantering som sparar tid.

Smidiga uppdrag och attestflöden – helt digitalt

I Mitt HSB kan styrelsen själv:

  • uppdatera roller och uppdrag
  • ändra attestordningar
  • hantera beslutsflöden digitalt

HSB synkroniserar automatiskt ändringar med Bolagsverket, vilket minskar administration och risken för fel.

Kontakta oss

Låt oss vara ert bollplank när ni har frågor om HSBs digitala tjänster eller ekonomiska förvaltning.

Håkan Dahlberg

Affärschef Gävleborg
hakan.dahlberg@hsb.se
010-303 23 12

Jörgen Persson

Affärschef Västernorrland
jorgen.persson@hsb.se
010-303 24 27

Willy Runnzell

Affärschef Jämtland/Ånge/Sollefteå
willy.runnzell@hsb.se
010-303 23 07