Säkerställ att er bostadsrättsförening följer årsredovisningslagen.
Få tillgång till nyckeltal och riktvärden som tydligt visar brf-ekonomi för medlemmar och potentiella köpare.
All hantering av dokument, granskning, versioner och e-signering sker digitalt via Mitt HSB.
Förvaltningsberättelsen levereras i HSBs design, redo att användas för kommunikation och marknadsföring av er bostadsrättsförening.
Med HSBs digitala tjänst för årsredovisning får styrelsen en smidig process från underlag till färdig årsredovisning. Tjänsten hjälper er att automatisera och effektivisera: upprättande, granskning, revision, signering och publicering av årsredovisningen. Allt sker digitalt och med full kontroll, vilket minskar administrationen och frigör tid för styrelsen.
I tjänsten redovisas alla viktiga uppgifter om bostadsrättsföreningen;
Utöver detta redovisas även väsentliga nyckeltal med förklaringar och riktvärden. Styrelsen kan även komplettera med planerade eller utförda underhållsåtgärder. HSB tar fram ett grundläggande förslag till förvaltningsberättelse, årsredovisning, resultat- och balansräkning med tillhörande noter och kassaflödesanalys.

Styrelsen kan granska, föreslå ändringar och godkänna årsredovisningen direkt i Mitt HSB. Revisorn får nödvändigt underlag digitalt, och HSB besvarar frågor och stödjer styrelsen under hela processen.
Digitalt stöd för årsredovisning och budget ingår i HSBs erbjudande inom ekonomisk förvaltning för bostadsrättsföreningar. Läs mer om vårt paket HSB Ekonomi Bas och våra tilläggstjänster som stärker brf-ekonomi och förenklad styrelseadministration.