Styrelse, valberedning & förtroendevald revisor

Styrelsen leder föreningens arbete mellan föreningsstämmorna och ansvarar för förvaltningen. Du som medlem är med och väljer styrelse i din bostadsrättsförening.

Enligt stadgarna ska styrelsen bestå av lägst tre och högst elva styrelseledamöter med högst fyra suppleanter (varav högst en HSB-representant som ledamot och högst en HSB-representant som suppleant).

E-posta till styrelsen på brfalboda@gmail.com.

Styrelsen väljs på föreningsstämman och rollfördelningen sker på det första styrelsemötet det så kallade Konstituerande mötet.

Ordförande, Ekonomi
Christian Antblad

Ledamot - Sekreterare
Annika Karlsson

Vice ordförande, Information och webb
Mikael Beinerfelt

Ledamot - Miljö, Mark och trädgård
Adam Löfgren

Ledamot - Brandskydd
Christer Jonsson

Ledamot - Fastighet
Michael Sanaksenaho

HSB-representant
Anna Wiklund

Suppleanter
Hamid Akbari
Carolina Messerer

Styrelsen har normalt möte sista tisdagen varje månad. Gör följande om du vill påverka styrelsens arbete:

• Kontakta styrelsen och framför dina synpunkter
  • Vara aktiv föreningen på olika sätt
  • Skriva motioner till föreningsstämman
  • Utnyttja din rösträtt på föreningsstämman

Valberedning och förtroendevald revisor

Valberedningen är öppen för förslag året runt. Är du intresserad av att påverka föreningens framtid tveka inte att kontakta valberedningen. Valberedningen består av Anita Karlsson och Ulrika Witte.

Valberedningens arbete börjar i januari och dess uppgift är att föreslå stämman representanter till styrelse och förtroendevald revisor. De som sitter i denna grupp behöver ha en god kännedom om vilka personer som finns att tillgå i föreningen och ska granska de som är villiga att ingå i styrelsen.

Styrelsen ska enligt stadgarna bestå av minst tre och max elva ledamöter (varav en från HSB) och två suppleanter. Ledamöterna väljs normalt på två år och suppleanterna på ett år.

Förtroendevald revisor är Ola Mårtensson (ingår ej i styrelsen).