Ritningar på lägenheterna och på bostadsområdet

I vår förening finns numera 153 lägenheter, tvåor, treor och fyror. Några tvåor är litet större och betecknas som 2 ½ rum och kök.

Vissa förändringar har dock gjorts såväl från föreningens sida som från bostdsrättshavarna. Många har exempelvis byggt samman kök och matrum. År 2006 fick föreningen sin första och hittills enda femrumslägenhet. En tidigare trerummare kopplades samman med en lokal under och omvandlades på det sättet till en bostadsrätt i större format.

I föreningens ägo finns ytterligare ett antal lokaler som hyrs ut eller nyttjas av föreningen för olika ändamål. Så sent som 2013 byggdes den största lokalen (f.d. föreningslokal) om till tre nya bostadsrätter. Dessa lägenheter består av två tvårummare och en trerummare och har planlösningar som helt avviker från det ursprungliga beståndet. Numera fungerar vår restaurerade Panncentral som fest- och samlingslokal.

Några tvårumslägenheter, som ligger i bottenplan och som gränsar till tidigare soprum och förråd, har fått möjlighet att öka bostadsytan genom att införliva dessa utrymmen med sin lägenhet. Eventuell ombyggnad och medföljande omräkning av andelstal sker på egen bekostnad. Se ritningarna för att bilda dig en uppfattning om hur en sådan lägenhet kan se ut.